Games om leerlingen te activeren
Wanneer leerlingen actief betrokken worden in de les, zijn ze niet alleen aandachtiger bezig om de leerstof te verwerken, maar kunnen ze de leerstof ook diepgaander verwerken. Games bieden een ideaal hulpmiddel dat aansluit bij de leefwereld van je leerlingen om leerlingen actief bij je les te betrekken.
Wanneer je games in de klas wil gebruiken om leerlingen te activeren, kan je gebruik maken van onderstaande lesstructuren. Elke hoofdkaart geeft aan hoe je les is opgebouwd en waarom je ervoor zou kiezen. Laat je inspireren door deze hoofdkaarten, en ontwikkel vervolgens je eigen les met je eigen leerinhouden op basis van deze structuren. Is dit toch nog wat vaag? Per hoofdkaart vind je bij de lesmaterialen ook gelinkte praktijkvoorbeelden ter inspiratie (‘lesfiches’).
-
Game.Learn.Grow: Video tutorial getting started with games in the classroom
Using digital games in the classroom increases the motivation, engagement and productivity of your students. Yet few games are used in Flemish classes. It is therefore not always such a simple task to integrate games into your lessons. On the …
Translated by
VideoTeacher -
Game.Learn.Grow: Getting Started with Games in the Classroom Tutorial
The use of digital games in the classroom increases the motivation, engagement and productivity of your students. Yet few games are used in the Flemish classes. It is therefore not always such a simple task to integrate games into your lessons. On …
Translated by
Downloadable resource (13)Teacher