Complimenten geven: jouw lesmateriaal op KlasCement
Complimentendag valt op 1 maart. Dankzij dit gedeelde materiaal ontdek je hoe je op die dag leerlingen en collega's met complimentjes kan overladen.
-
Complimenten: Wat hoort bij elkaar? *
Klik op een luidspreker.
Welke afbeelding hoort bij het compliment dat je hoort?
Klik beide aan.Interactieve oefening -
Axenroos: Een pluim voor jou
Complimentjes geven zoals Dag de wasbeer? Met deze pluimen denken je leerlingen bewuster na over complimenten en geven ze elkaar een pluim.
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Leesbingo: Zomer
Leesbingo in het thema zomer. Voer de opdrachten in de bolletjes uit.
Heb je de opdracht uitgevoerd, kleur dan het bolletje!Downloadbaar lesmateriaal (38)Andere functie -
Complimentenkaartjes voor kleuters
Complimentjes worden snel gegeven én soms ook snel vergeten. Door een complimentenkaartje te geven, krijgt het complimentje ook fysiek betekenis. Als een kind dit kaartje mee naar huis mag nemen, kunnen de ouders in gesprek gaan hierover. …
Downloadbaar lesmateriaal (33) -
Valentijn: Complimentjes
Op 14 februari is het Valentijnsdag. De dag waarop de liefde wordt gevierd. Ook vriendschap is een heel belangrijke vorm van liefde. Teken op het kaartje een complimentje voor een vriendje uit je klas. Stop je tekening in een envelop. Bezorg jouw …
Downloadbaar lesmateriaal (40)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Cadeautjes anders bekeken : MOS-actiefiche
Moeten cadeautjes altijd iets materieel zijn? Of is een complimentje ook een cadeautje?
Aan de hand van onderzoeksvragen speuren de leerlingen naar de voor- en nadelen van cadeautjes. Samen bedenken ze alternatieven om onnuttige en overdadige …
Downloadbaar lesmateriaal (4) -
Een dikke duim voor jou: Fijne complimentjes voor peuters en kleuters
De sfeer waarin je kinderen begeleidt bepaalt mee hoe een kind zich in de klas voelt. Wanneer die sfeer aanmoedigend en stimulerend is, voelen kinderen zich geborgen. Hun creativiteit wordt geprikkeld en ze zullen bereid zijn tot het …
Fysiek materiaal (5)