-
Getallenlijn tot en met 100
Een getallenlijn tot en met 100. Dit kan een plaatsje krijgen aan de klaswand of gebruikt worden als individuele ondersteuning.
Beeld (6)Leerkracht -
Getallen inoefenen met schuiflatjes
Op een speelse manier getallen tot 99 of 999 inoefenen door het verschuiven van de latjes.
Oefenen op lezen en noteren van getallen.
Beeld (14)Leerkracht -
Maaltafels van 2 en 10: Rekenspel
Zet de dieren op het juiste herfstblaadje!
Op de blaadjes staan de oefeningen, op de bekers (dieren) staan de uitkomsten.
Beeld (6)Leerkracht -
Terugblikken: Herhaling leerstof
Begin de dag met een kort terugblikmomentje.
Geef de leerlingen enkele oefeningen van de leerstof van de vorige dag, de vorige week, het vorige blok en van het vorige schooljaar.Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Afsluiting van de dag met doelenchecker
Sluit de dag af met enkele oefeningen om de doelen van de leerstofonderdelen te checken.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Analoge klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de analoge klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (65)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Digitale klok: Hulpkaart
Een stappenplan om de digitale klok te lezen tot op één minuut nauwkeurig.
Beeld (55)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Minsommen tot 10: Flitskaarten
Laat de leerlingen per twee de sommen inoefenen. Op elk kaartje staan op de voorkant vijf oefeningen, op de achterkant staan de uitkomsten.
Beeld (4)Leerkracht -
Sommen tot 10: Flitskaarten
Laat de leerlingen per twee de sommen inoefenen. Op elk kaartje staan op de voorkant vijf oefeningen, op de achterkant staan de uitkomsten.
Beeld (5)Leerkracht -
Blanco raster
Een eenvoudig ruitjesraster dat in werkbladen gebruikt kan worden.
Beeld (19)Leerkracht -
Tafels leren
Oefen de maaltafels, gebruik makend van tekeningen en dopjes van melkkartons.
BeeldLeerkracht -
Deelballon: Hulpmiddel bij cijferend delen
Welke stappen moet je nu ook alweer uitvoeren bij een staartdeling? En in welke volgorde?
Dit ballonmannetje vormt een geheugensteuntje hierbij.Eerst moeten ze delen (de ogen), daarna moeten ze de uitkomst terug vermenigvuldigen (de neus), ze …
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner