-
Naar een geïntegreerde aanpak van het vak MEAV
Met dit onderzoek wordt er onderzocht hoe het vak MEAV geïntegreerd aangepakt kan worden. Deze aanpak zorgt namelijk voor meer diepgang, leerlingen gaan diepere verbanden leggen en er kunnen meerdere doelstellingen tegelijk gehaald worden …
ArtikelLeerkracht -
Natuur- en milieueducatie voor duurzame ontwikkeling: Van theorie naar praktijk
Het reflectie-instrument geeft aanzet tot nadenken over je educatieve werking.
In welke mate is je educatieve werking gericht op educatie voor duurzame ontwikkeling (EDO)?Het bestaat uit drie delen:
- planning
- implementatie …
ArtikelLeerkracht -
De educatieve effecten van MOS: Studierapport
Hoe pak je MOS of EDO aan op school om de gewenste effecten te behalen?
Dankzij dit studierapport verwerf je inzage in wat je beter wel en niet kan doen. Een geïntegreerde aanpak, met een breed draagvlak en een ondersteunend schoolbeleid, is …
ArtikelLeerkracht -
Economische vaardigheden: Project
Is het haalbaar om alle leerlingen uit de eerste graad via een project economische basisvaardigheden mee te geven? Dat is de onderzoeksvraag die we aan de hand van de literatuurstudie en het project willen beantwoorden.
Als eerste hebben we …
Artikel