-
Gewoon druk of toch … ADHD
Sommige kinderen of jongeren zijn wel eens verstrooid in de klas of hebben moeite met iets af te werken. Ze tonen weinig belangstelling, zitten er zo maar wat bij of storen soms anderen. Maar er zijn ook kinderen of jongeren die voortdurend …
Nascholing of activiteitNieuw -
Timemanagement en persoonlijke organisatie
De workshop begint met het identificeren van prioriteiten en het stellen van duidelijke doelen. We verkennen vervolgens strategieën voor het efficiënt indelen van tijd, zoals het gebruik van tijdsblokken en de Eisenhower-matrix. …
Nascholing of activiteitNieuw -
Zien STE(A)Men doet STE(A)Men
Hoe start je een STE(A)M-werking op in de basisschool? We brengen een bezoek aan een school waar STE(A)M onderwijs leeft. De school investeerde in een heus atelier en koppelde daar een muzische omgeving aan vast. De leerkrachten bouwen samen aan …
Nascholing of activiteitNieuw -
Outdoor education: Een school vol buiten-leven
Een groene speelruimte ZILL-vol inrichten.
Een groene speelplaats inrichten vraagt een goede doelgerichte visie. Tijdens deze nascholing vertellen we hoe ons project tot stand is gekomen. Hoe gaan we doelgericht om met elke speel- en leerzone in ons …
Nascholing of activiteitNieuw -
Lezen doe je samen: Leerlabo Lezen op school
Dit leerlabo schetst de ervaringen van het tweejarig project Lezen op School, waarin het expertisecentrum Onderwijsinnovatie van Vives achttien basisscholen ondersteunde in de zoektocht naar meer leesmotivatie en het werken aan een gedragen …
,
Nascholing of activiteitNieuw -
Digitale tools effectief en doelgericht inzetten in de klas: Meerdaagse vorming
Maak kennis met enkele digitale tools die je doelgericht en efficiënt kan inzetten in je klas, gekoppeld aan twaalf kenmerken voor een effectieve didactiek. Vanuit wetenschappelijk onderzoek leer je wat goed werkt in de praktijk en hoe je …
, , , , , ,
Nascholing of activiteitNieuw -
Ideetjes voor bewegend leren
In deze video krijg je een aantal tips over hoe je bewegend leren kan integreren in je les.
VideoNieuwLeerkracht -
Hoe kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag?
In deze video geeft juf Sanne tips over hoe je je leerlingen zelfstandig kan laten werken.
VideoNieuwLeerkracht -
Hoe breng je actualiteit in de klas?
Hoe betrek je je leerlingen bij alles wat er in de wereld gebeurt? In deze video geeft juf Sanne tips om de actualiteit in je lessen te integreren.
VideoNieuwLeerkracht -
Hoe kan ik op een speelse manier gevoelens bespreekbaar helpen maken?
Over de streep is een methode voor leerlingen om elkaar echt te leren kennen en om te zien waar ze allemaal mee struggelen. Op deze speelse manier kan je gevoelens bespreekbaar helpen maken. De methodiek helpt leerlingen inzien dat ze er niet alleen …
VideoNieuw -
Zelfvertrouwen en groeimindset
Met een groeimindset leren leerlingen te focussen op groei en het proces in plaats van op een eindresultaat en een prestatie. Werken aan zelfvertrouwen zorgt ervoor dat leerlingen goed in hun vel zitten en dat ze beter tot leren kunnen komen. In …
VideoNieuw -
Welbevinden in je klas
Leerlingen die zich beter voelen, gaan beter presteren. Als je beter presteert, ga je je beter voelen. In deze video wordt uitgelegd hoe je kan werken aan veerkracht en hoe je wekelijks rond welbevinden kan werken.
Met de Sidekick Solutions behandelt …
VideoNieuw