-
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Terugblikken: Herhaling leerstof
Begin de dag met een kort terugblikmomentje.
Geef de leerlingen enkele oefeningen van de leerstof van de vorige dag, de vorige week, het vorige blok en van het vorige schooljaar.Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Afsluiting van de dag met doelenchecker
Sluit de dag af met enkele oefeningen om de doelen van de leerstofonderdelen te checken.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Cijfermuur in het eerste leerjaar
Aan deze muur kunnen ze optellen en aftrekken en gebruik maken van de splitsmachine met rekenblokjes.
Aan de achterkant is er nog lettermuur. Hier kunnen ze woorden en zinnen maken.
Beeld (5)Leerkracht -
Minsommen tot 10: Flitskaarten
Laat de leerlingen per twee de sommen inoefenen. Op elk kaartje staan op de voorkant vijf oefeningen, op de achterkant staan de uitkomsten.
Beeld (4)Leerkracht -
Sommen tot 10: Flitskaarten
Laat de leerlingen per twee de sommen inoefenen. Op elk kaartje staan op de voorkant vijf oefeningen, op de achterkant staan de uitkomsten.
Beeld (5)Leerkracht -
Tafels leren
Oefen de maaltafels, gebruik makend van tekeningen en dopjes van melkkartons.
BeeldLeerkracht -
Optellen en aftrekken tot en met 10: Zelfcorrigerend materiaal
Een handig idee om zelfcorrigerende opdrachten uit te werken om het optellen en aftrekken tot en met 10 te automatiseren.
Beeld (7)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner