-
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Bouncy bands
Een bouncy band is een elastische band die tussen de poten van de tafel hangt.
Leerlingen kunnen hier hun voeten op zetten om te wiebelen met hun benen, zonder dat het hen uit concentratie haalt.BeeldAnder -
Getallen inoefenen met schuiflatjes
Op een speelse manier getallen tot 99 of 999 inoefenen door het verschuiven van de latjes.
Oefenen op lezen en noteren van getallen.
Beeld (14)Leerkracht -
De cavia: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de cavia en tips om hem te verzorgen. Op het einde staan er vier online spelletjes:
- puzzel,
- memory,
- quiz,
- woordzoeker.
Interactieve oefening -
Het konijn: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over het konijn en hoe je het kan verzorgen. Op het einde staan er vier online spelletjes:
- puzzel,
- memory,
- quiz,
- woordzoeker.
Interactieve oefening -
Fruit- en waterdag: Affiche
Introduceer een gezonde dag en gebruik hiervoor zelfgemaakte affiches.
BeeldLeerkracht -
Zelf kerstkaarten maken
Een voorbeeld hoe je een kerstkaart maakt met papier, lint, glitterlijm en lipjes van blikjes.
Beeld (17)Leerkracht -
Carnaval: Galgje
Kijk goed naar de afbeelding en zoek het woord door de letters te kiezen.
Interactieve oefening (9) -
Daglijn met duploblokken
Kleef een plakbandje op een duploblok en schrijf er met een alcoholstift een dagactiviteit op.
Vorm met verschillende duploblokken een daglijn.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Zich voorstellen: Facebookprofiel
De leerlingen noteren info over zichzelf op een Facebookfiche:
- school en klas,
- geboorteplaats en -datum,
- woonplaats,
- hobby's,
- vrienden,
- ...
Beeld (34)Leerkracht -
Stel jezelf voor met de handmethode
Leerlingen maken eerst een afdruk van hun hand. Daarna schrijven ze bij elke vinger een antwoord op de bijhorende vraag:
- Waar ben ik goed in? (duim)
- Wat wil ik bereiken? Wat is mijn doel? (wijsvinger)
- Waar heb ik een hekel aan? …
Beeld (43)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Wasknijper op egel: Fijne motoriek
De leerling moet de wasknijper op de juiste gekleurde egel spelden. Er zijn vakjes voorzien om de wasknijper op te spelden.
Beeld (4)Leerkracht