-
Biodiversiteit: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond biodiversiteit met volgende opdrachten:
- bekijk de filmpje Moestuinen (KRO Kindertijd) en beantwoord de vraag;
- bekijk het filmpje Mier heeft een probleem (MOS) en beantwoord de vragen;
- bekijk het filmpje Elise de eekhoorn …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Paddenstoel: Puzzel 12 stukjes
Sleep de puzzelstukken op de juiste plaats.
Maak de paddenstoelpuzzel compleet.Interactieve oefening -
Paddenstoel: Puzzel 6 stukjes
Sleep de puzzelstukken op de juiste plaats.
Maak de paddenstoelpuzzel compleet.Interactieve oefening -
Paddenstoel: Puzzel 4 stukjes
Sleep de puzzelstukken op de juiste plaats.
Maak de paddenstoelpuzzel compleet.Interactieve oefening -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Dierenspelletjes op WAI-NOT
Eenvoudige digitale spelletjes rond thema dieren:
- puzzel kat, hond, cavia, varken ... ;
- memory konijn, alpaca, kat;
- dieren van de boerderij;
- van kikkerdril tot kikker;
- elk dier zijn jong ...
Interactieve oefening (4) -
Krokus: Puzzel van 4 stukken
Maak de puzzel van de krokusjes in het gras.
Interactieve oefening -
Huisjesslak: Puzzelen
Een interactieve puzzel over de huisjesslak bestaande uit twintig puzzelstukken.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal