-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Codyblock robotset
Met deze beukenhouten schermloze programeerset kan je kleuters de eerste beginselen van het programmeren bijbrengen.
Deze set bestaat uit een reeks bouwblokken met ingebouwde chip en een zelfrijdende auto. Wanneer de auto in de nabijheid van …
Fysiek materiaal -
Kleuren mengen: Praktijkvoorbeeld
Zet verf in de drie hoofdkleuren klaar en laat de kleuters al experimenterend nieuwe kleuren maken.
BeeldLeerkracht -
Dinoskelet maken met fossielen uit zoutdeeg
Laat de kinderen fossielen uit zoutdeeg opgraven uit een bak met aarde.
Met deze fossielen maken ze het skelet na van een dinosaurus.Beeld (18)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Paddenstoel uit fruit: Kookactiviteit
Maak een fruitige paddenstoel met banaan (steel), appel (hoed), witte chocolade (stippen) en druiven (gras).
Beeld (5)Leerkracht -
Halloweenpudding
Een heerlijke oranje pudding!
- Maak pudding, voeg oranje voedingskleurstof toe.
- Voor het neusje neem je een bosbes.
- De oogjes bestaan uit slagroom en chocolade callets.
- Het mondje maak je met chocoladestiften.
- Als laatste …
Beeld (9)Leerkracht, ICT-coördinator -
Het leven van de kikker: Magneetbord
In deze bijdrage zie je een voorbeeld van een magneetbord rond het leven van de kikker.
BeeldOrganisatie, firma, vzw -
Tellen tot en met zes - oefenen van de fijne motoriek: Zonnebloem
Bij deze opdracht oefenen de kleuters:
- de fijne motoriek door het hart van de zonnebloem te vullen met pomponnetjes of zaden die ze nemen met een pincet;
- het tellen tot en met zes;
- het hanteren van materialen.
BeeldLeerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal