-
Puzzelmaker: ZIM
Voeg een afbeelding toe en verdeel het in rijen en kolommen. Zo ontwerp je snel je eigen thematische puzzels. Je lost je puzzel op door de puzzelstukken naar hun juiste plaats te slepen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Leer uit het verkeer: Interactieve zoekplaat
Thinglink rond verkeer met de volgende opdrachten:
- verbind het geluid aan het juiste vervoersmiddel;
- zoek de zeven verschillen;
- plaats de fietsonderdelen op de juiste plek op de fiets;
- matrix vormen (basisvorm verkeersborden) en kleur; …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Optellen en aftrekken tot en met 8 inoefenen
Los de optellingen en aftrekkingen tot 8 op. Er verschijnt een leuke afbeelding als je klaar bent.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Optellen en aftrekken tot en met 7 inoefenen
Oefen de optellingen en aftrekkingen tot en met 7 in. Als de oefeningen juist zijn verschijnt er een leuke kerstprent.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
De vlieg: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de vlieg. Daarna kan je een puzzel en sorteeroefening spelen.
Interactieve oefening -
Muziekinstrumenten: Leerpad
In dit leerpad vind je interactieve oefeningen over het thema muziekinstrumenten:
- geluiden van muziekinstrumenten herkennen;
- memory;
- puzzels;
- woordenschatoefeningen;
- muziekinstrumenten sorteren;
- filmpjes.
Interactieve oefeningLeerkracht -
De mier: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de mier. Daarna kan je een puzzel en sorteeroefening spelen.
Interactieve oefening -
De mug: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de mug en de muggenbeet. Daarna kan je een puzzel en sorteeroefening spelen.
Interactieve oefening -
Dierenspelletjes op WAI-NOT
Eenvoudige digitale spelletjes rond thema dieren:
- puzzel kat, hond, cavia, varken ... ;
- memory konijn, alpaca, kat;
- dieren van de boerderij;
- van kikkerdril tot kikker;
- elk dier zijn jong ...
Interactieve oefening (5) -
Paashaas: Puzzel 4 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van de paashaas terug volledig.
Interactieve oefening -
Paasmand: Puzzel 12 stukken
Sleep de puzzelstukken naar de juiste plaats en maak de afbeelding van het paasmandje terug volledig.
Interactieve oefening -
De kat: Informatieve luistertekst en speelse oefeningen
Lees of beluister de tekst met weetjes over de kat. Daarna kan je een puzzel en memory spelen.
Interactieve oefening