Route 2 Nederlands: Leermethode


Als kernmethode beperkt Route zich tot de essentie. In plaats van nodeloos te oefenen op een stuk leerstof, herhaal je deze leerstof op verschillende momenten en in verschillende contexten. De leerlingen oefenen dus gespreid binnen deze concentrische leerlijn.

Als leerkracht heb je de ruimte en flexibiliteit om de lessen zelf aan te vullen met extra oefeningen moest dat nodig blijken. Zo kun je niet alleen inspelen op de groeikansen van jouw leerlingen, maar ook op hun sterktes, hun interesses en de actualiteit.

Uitgangspunten

  • focus op begripsvorming;
  • geïntegreerde aanpak met aandacht voor wereldkennis;
  • zichtbare leerlijn;
  • eenvoudige en lonende differentiatie;
  • ruimte voor eigen inbreng;
  • focus op context, taalsteun en interactie;
  • aandacht voor zelfstandigheid.

Troeven

  • Kern- en graadmethode: focus op kerndoelen met aandacht voor concentrische en cursorische leerlijnen.
  • De bronnen en vaardigheden staan centraal, de taalbeschouwing wordt geïntegreerd opgebouwd.
  • Duidelijke groeilijn, gekoppeld aan de groeiwijzer die motiverend voor je leerlingen werkt.
  • Ingeschaalde teksten, voortbouwend op de groeiwijzer.
  • Zelfsturend leren.
  • Ruimte en flexibiliteit voor eigen inbreng.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Dia.be
Organisatie