Digitale transformatie in het Vlaamse onderwijs: Hervorming van ICT-teams in scholen


In deze bijdrage lees je het eerste resultaat van het tweejarige project Digitale transformatie in het Vlaams onderwijs: hervorming van de ICT teams in scholen. Het project wordt gefinancierd door de Europese Unie en geïmplementeerd in samenwerking met de Europese Commissie.

De doelstelling van het project is om het departement Onderwijs en Vorming te ondersteunen bij de implementatie van een sterk ondersteunend en doeltreffend ICT-schoolbeleid, meerbepaald door de ontwikkeling van een strategie en richtlijnen om scholen te ondersteunen bij de transitie naar het effectief gebruik van ICT voor leren en lesgeven. De nadruk ligt op het uitbreiden van het profiel en de competenties van ICT-coördinatoren.

Dit eerste rapport biedt een beschrijving van de huidige stand van zaken op het vlak van ICT-coördinatie en ICT-beleid in Vlaamse scholen. Ook de evoluties ten gevolge van de coronacrisis en Digisprong komen aan bod.


Rapport 1 - Stand van zaken ICT coordinatie en beleid

Ontdek ook

Dit is een openbaar leermiddel dat je zonder aanmelden kan bekijken.
Om dit leermiddel favoriet te maken, een score te geven of er op te reageren, meld je eerst aan.
Reactie toegevoegd. Herlaad de pagina om je reactie te bekijken.